Monday, January 31, 2011

Jinta Malang - Episod 6 ( Abang H misteri)

        Good Morning class !( dengan nada nya yang tersendiri).How are u ? mukadimah Sir Khalil dengan lembut bak ayunan makcik Sarah di dewan makan.Tiba-tiba shaja terdengar bunyi seperti langau menghurung roti abdul yang sudah abes tarikh luputnya, Jinta dan rakan2 mulai bising dengan bisikan sesama sendiri. Geli di hati mereka melihat gelagat Sir Khalil dikelas. Cara percakapan english nya yang sangat mengujakan. Sangat mengujakan pelajar untuk memerlinya..Kasihan Sir Khalil..


              Tatkala Sir Khalil sedang memberikan prhatian nya kepada pelajar perempuan, pelajar lelaki mula berborak sesama sendiri.Termasuklah Jinta dan rakan sehidup sematinya,Buyung. Eh Jinta, anta tahu tak malam ni ada perjumpaan tau kat dorm Khindi. Ana dengar dorm Khindi sahaja ana tau siapa yang hendak jumpa; sampuk Mail si ketua kelas. Siapa ? si dungu Jinta masih kebingungan. Serentak rakannya, Abang H la!..


          Abang H sangat popular dikalangan pelajar f1,dikenali juga dengan gelaran kak jah,beliau tegas mengawasi gerak geri pelajar f1..  Suka mencari-cari budak nakal dan dicop kannya sebagai otai f1. Didalam buku hijau kulit pisangnya, ada dicoretkan top 10 otai f1. Dasyat sungguh abang H ini.. Gerun Jinta mendengarnya..



                      

                               *****************************************************



4.00 petang( prep petang)

         Mata Jinta seakan akan sungguh berat untuk dibuka. Biasalah waktu2 begini, kucing di kantin pun sedang relax berehat di atas meja.Berbaju kemeja hijau muda kulit pisang, Jinta pun menaggtur kerusi dikelas secara memnjang dan rapi. Beg sekolahnya diletakakn dikepala kerusi, dengan selamba tidak tahu malu, Jinta baring di ats kerusi menruskan agendanya tidur pd prep petang yag biasa dilakukan setiap hari.

    
            Sangat kena dengan tajuk cerita, malang mnimpa sekali lagi tnpa dipinta.Tidak sempat Jinta memasuki alam tidurnya,Buyung menyergah Jinta.' Jinta bangun, Abang H tgah tengok anta la. Degupan jantung Jinta kencang bak larian warden mengejar budak lewat subuh.Sungguh pantas dan kencang.


            Jinta melihat Abang H sedang berdiri di kaki pintu memerhatikannya dengan pandangan tajam dan sinis. Mata yang memandang seperti ingin mengggit,menjilat  menerkam mangsa2 nya. Jinta takut, sehingga terkencing sedikit Jinta didalam seluarnya dek telampau ketakutan. Habis la Jinta malam ini. Hampir setiap malam baginya, neraka dan lautan berapi yang harus ditempuh. Jinta telah melakukan kesalahan yang sangat2 pantang dilakukan oleh Abang H, tidur wktu prep...




          Malam perjumpaan dibilik Khindi...


    BERSAMBUNG..

     go to episod 7






7.00ptg( dot selasih)

No comments:

Post a Comment