Monday, January 31, 2011

Zealous United

zealous's 11 united & Budak bangku United


Cantik Amer Messi menggelecek dua tiga pemain budak bangku.Lepas!tiba-tiba...


"GEDEBUK!!"


sedap bunyinya.Begitulah bunyinye ketika mana amer dihentam kuat oleh defender Farid.Gagah orangnya.menggelupur messi sorang-sorang di depan penjaga gol lawan,Acip Casillas.tertawa kecil dia melihat gelagat  kawannya yang seorang itu.Amer geram diperlaku sebgitu rupa.Dia bingkas bangun,menghetak kakinya pada tanah berulang kali bak budak kecil merajok.


"Farid!!pass kat aku woi!!"botan meminta bola dari Farid.Farid mengomel dalam hati.Dia tahu kalau dia bagi kat botan.Pasti membawa kemudaratan pada pasukannya.Kalau tak bagi pula.Bising nanti.."ARGHH!!"Farid dalam dilema.


Lama sangat gentel bola,akhirnya bola dalam kawalan farid tadi dirampas oleh ketua pasukannya sendiri.Bob Der Vaart.agak menggelabah.tetapi sangat lincah dan mengelirukan.seakan-akan seluruh padang terhenti dek terpana dengan lagak Bob ini.Bob memerhati sekelilingnya untuk menghantar bola.Botan sudah mula bising dengan farid.tanpa membuang masa,mata putih Bob lantas menemui sasaran di sebelah sayap kanan padang.Sambil membuat hantaran tepat,Die tertawa comel melihat gelagat Farid dan Botan.


acipdon Bale

"Baiklah Bob!!~"Acipdon Bale menunggu bola hantaran Bob tiba sambil memuji kelibat Bob sebentar tadi.
Sambil tersenyum, dia meletakkan kakinya di tempat bakal jatuhnya bola tadi.sangat confident. Tiba-tiba,datang seorang pemain laju bak kura-kura yang ad eksoz dibelakangnya.Pidin Gerrard lantas memotong laluan bola itu tadi seraya bertindak mencari rakannya yang lain.Terkedek-kedek dia membawa bola.namun sangat berkesan walaupun di atas tanah yang kurang rata.


Pidin segera menendang bola ke arah Pdot Rafael dan bermain bola hantaran 'one two'  antara mereka berdua.Tertipu beberapa orang midfielder pasukan budak bangku termasuk Farhan Carragher.Jelas kebengangan pada raut wajah mereka.Namun,permainan terus berlangsung dengan bola masih dalam kawalan Pidin.Sekali sekala, dia mengadaptasi skil-skil CR9(pemain kegemarannya kalau tonton bola) ketika meggelecek walaupun tiada pemain lawan cuba menghalangnya.Terukir senyuman kambing pada bibirnya.Bangga agaknya.


"Hazim Berbatov!!!ambil bola ni!!"Pidin memberi isyarat untuk melepaskan hantaran deras kepada penyerang 'berbisa',Hazim.Sangat berbisa."Zapp!!"bola hantaran Pidin sederas ayunan hanger Ustz Amir menuju tepat ke kaki Hazim.Bingkas Hazim memutarkan badannya,didahului bahagian penting,punggungnya.Agak hodoh lagaknya berpusing.tetapi berkesan.Dia kini berhadapan defender kebal.Nasyraf Vidic.Vidic memerhati pergerakan kaki Hazim dengan teliti.Sekali-sekala,dia membetulkan specnye.Maklumlah.Budak nerd.
Hazim kelihatan terpana untuk meneruskan langkah bergayanya,lalu pandangannya tertumpu pada Seorang di posisi sayap kirinya.


Tanpa membuang masa,dia menghantar bola liar kepada CR zealous.Ariej.agak kelam kabut dia menanti bola  Hazim yang hodoh itu.Namun,dengan sepenuh tumpuan,dia menuju ke arah bola tersebut dan mengawal bola dengan bahgian luar kakinya.kemas dan cantik.



sambung .....

 by   :    amer teratai
 2. 15 am 1/2/11                                               
  

No comments:

Post a Comment